در پژوهشی با عنوان بررسی تأثیر اضطراب در کودکان دچار اختلال لکنت عادی در سنین ۸-۱۴ سال که توسط امیری (۱۳۸۸) صورت گرفت به این نتیجه منتهی گردید که میزان اضطراب کودکان دچار لکنت بیشتر از کودکان عادی است.
در تحقیق دیگری که توسط ربیعی و همکارانش (۱۳۸۸) باعنوان تعیین تأثیر موسیقی درمانی بر میزان اضطراب، درد، تهوع و علائم حیاتی بیماران تحت جراحی سزارین انجام گرفت نشان داده اند که موسیقی درمانی در مادران تحت سزارین، میزان اضطراب و درد را کاهش میدهد ولی بر حال تهوع تاثیری ندارد. همچنین موسیقیدرمانی بر کاهش فشارخون سیستولیک و نبض مؤثر بوده، اما بین فشار خون دیاستولیک و تنفس گروه مورد و شاهد تفاوت چندانی مشاهده نگردید.
نجفی و همکاران (۱۳۸۹) در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که اجرای برنامه موسیقی در کودکان ۹-۱۲سال بستری در بیمارستان سبب کاهش میزان اضطراب میگردد. لذا میتوان اثرات منفی بستری شدن و اضطراب ناشی از آن را با اجرای موسیقی در بیمارستان، یا با در اختیار گذاشتن ضبط صوت مجهز به گوشی بهانضمام نوارهای موسیقی به بخشهای درمانی کاهش داد. این مطالعه نشان داد که اجرای موسیقی در کودکان بستری می تواند اضطراب را کاهش دهد.
کاظمی و همکاران (۲۰۱۲) در پژوهشی با عنوان موسیقی و اضطراب در بستری کودکان بهمنظور بررسی نقش موسیقی درمانی بر سطح اضطراب در کودکان ۹-۱۲ ساله مطالعاتی را انجام دادند. این بررسی نشان داد که موسیقی درمانی موجب کاهش سطح اضطراب در کودکان مورد نظر شده است.
در تحقیقی که توسط الیوت[۸۹] (۲۰۰۳)پیرامون مقایسه اثرات موسیقی و تن آرامی بر درد بیماران بستری در بخش سرطان یکی از بیمارستانهای استرالیا انجام گرفت، مشخص شد که اگرچه هر دو روش موسیقی و تنآرامی در کاهش درد بیماران سرطانی مؤثر هستند اما تنآرامی به مراتب تأثیر بیشتری دارد
دیویز[۹۰] و همکاران(۲۰۰۷) گزارش دادند که میزان اضطراب کودکان و نوجوانان دارای لکنت در مقایسه با گروهی که لکنتشان بهبود یافته و کودکان و نوجوانان بدون لکنت، بیشتر است بلود و همکاران(۲۰۰۷) عقیده دارند که کودکان مبتلا به لکنت سطوح بالاتری از اضطراب و نگرانی را نسبت به افراد عادی نشان می دهند. آنها همچنین دریافتند که بین اعتماد به نفس این کودکان و سطح اضطراب آن ها ارتباط مشخص و مثبتی وجود دارد. کودکان دارای لکنت در مقایسه با کودکان بدون لکنت بیشتر در خطر تجربه رفتارهای پرخاشگرانه قرار می گیرند.
چان و چنگ[۹۱] (۲۰۰۶) پژوهشی در خصوص تأثیر موسیقی درمانی بر کاهش اضطراب فراگیر دانشجویان دانشگاه انجام دادند. آزمودنیهای این تحقیق ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه بودند که
به طور تصادفی به دو گروه ۲۵ نفری آزمودنی و کنترل تقسیم شدند. نتایج این تحقیق نشان داد که برنامه های موسیقی درمانی بر کاهش اضطراب دانشجویان مؤثر بوده است.
-
- Melodic Intonation Therapy ↑
-
- Melodic Intonation Therapy ↑
-
- .Hough ↑
-
- .Melodic intonation therapy ↑
-
- .Stuttering Severity Instrumen ↑
-
- .Revised Childrenes Manifest Anxiety Scale ↑
-
- .Adgarkys ↑
-
- .Mary Basanv ↑
-
- .Kate Mvky ↑
-
- .Psylvanya ↑
-
- .Gold and Held ↑
-
- .Melody ↑
-
- . Harmony ↑
-
- .Rhythm ↑
-
- .Timber ↑
-
- .Snarydr and Lyndvkvyst ↑
-
- .Dale Aytvly ↑
-
- .Melodic intonation therapy ↑
-
- .Krauss and gallon ↑
-
- .Albert Asparkr and Holmes ↑
-
- .Meulen ↑
-
- Mieke ↑
-
- Gerard ↑
-
- Ribbers ↑
-
- .Speechlanguage pathologist ↑
-
- .Nvrdvf and Robbins ↑
-
- .Caudal ↑
-
- .Dul cruse ↑
-
- .Orff Shvrlvk ↑
-
- .Sharmrvk ↑
-
- .Tub, Mac-Ray ↑
-
- .Guided Imagery and Music ↑
-
- .Developmental music therapy ↑
-
- .Rutland center ↑
-
- .Georgia ↑
-
- .Vdat al. ↑
-
- .Krychly and Henson ↑
-
- .Astrytr ↑
-
- .Dsyrnr and Fine ↑
-
- .Ted – Andrews ↑
-
- ..Brownell ↑
-
- .Jvchymyz ↑
-
- .Clonic ↑
-
- .Tonic ↑
-
- .Smiley Blanton ↑
-
- .Blvml ↑
-
- .Bom ↑
-
- .Bering Brynglsvn ↑
-
- .Sheehan ↑
-
- .Karvt ↑
-
- .Wendell Johnson ↑
-
- .Doctor Vice Dvnlap ↑
-
- .Van Raypr ↑
-
- .John M. Fletcher ↑
-
- .Mybl F Guilford ↑
-
- .Pierre Van ↑
-
- .Vdbrg ↑
-
- .Robin ↑
-
- .Ashmalz ↑
-
- .Frvshlz ↑
-
- .Pavlov ↑
-
- .Vlp ↑
-
- .Ashmyz ↑
-
- .Anxiety ↑
-
- .Ranpzshky Society of America ↑
-
- .Helen Knrly ↑
-
- .Sarason and Sarason ↑
-
- .Kaplan and Sadvk ↑
-
- .Behavioral symptoms. ↑
-
- .Physical Symptoms ↑
-
- .Generalized Anxiety ↑
-
- .Hilgard ↑
-
- .Panic Disorder ↑
-
- .Hilgard ↑
-
- .Panic Disorder ↑
-
- .Specific Phobia: ↑
-
- .Social Phobia ↑
-
- .Disorder Obsessive-action ↑
-
- .Traumatic stress disorder. ↑
-
- . Ashpil berg ↑
-
- .State anxiety ↑
-
- .Attribute or trait anxiety. ↑
-
- .Miller ↑
-
- .Mdsnn and Mitchell ↑
-
- .Marsh ↑
-
- Fitch ↑
-
- Mitchell and Mai ↑
-
- .Eliout ↑
-
- .Davies ↑