نتایج مهم تحقیق
سال تحقیق
محقق
عنوان تحقیق
آگاهی برند بر عملکرد برند تاثیر دارد و این ارتباط به وسیله ویژگیهای بازاروخریداران سازمانی تحت تاثیر قرار می گیرد.
۲۰۱۰
Homburg, Christian
آگاهی برند بر عملکرد کسب و کار
رابطه مثبت ومعنی داری بین ارزشهای فردی وسازمانی کارکنان با فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی وجوددارد.
۲۰۱۰
Diskienė, Danuta
بررسی ارتباط بین ارزشهای فردی وسازمانی ورضایت شغلی
برندموجب افزایش اشتیاق کارکنان،روحیه ورضایت شغلی شده و منجر به استخدام کارکنان شایسته ونرخ حفظ آنهاخواهدشد.
۲۰۰۹
Horrigan, David
بررسی رابطه برندسازی داخلی ونگرش کارکنان
هویت سازمانی ازطریق تاثیری که برجامعه پذیری برندسازمان دارد،موجب اقزایش جذابیت کارفرماوازطریق اثربروفاداری برندسازمان موجب رضایت کارکنان وبهره وری آنها می شود.
۲۰۰۹
Fadzil,Hashim
بررسی رابطه بین برند
سازی کارفرماباجذابیت
کارفرماوبهره وری کارکنان
فرهنگ سازمانی موجب ایجادبرندقدرتمند
برای سازمان شده و ازطریق خلق ارزشهای
حیاتی برای کارکنان باورهاوارزشهای آن ها
راتحت تاثیر قرارمی دهد.
۲۰۰۹
Chernatony, Leslie de
اثرمتقابل ابعادبرندبر
فرهنگ سازمانی
ارائه مدل از تصویر، شخصیت و ارزش برند که در فرایند ارزیابی برند و جایگاه یابی برند به درستی عمل میکند.
۲۰۰۹
Tina Vukasovic
جستجو برای مزیت رقابتی به کمک شاخص بالقوه برند
ارتباط مثبت ومعنی داری بین انگیزه کار،رضایت شغلی وتعهدسازمانی وجوددارد.دلایل مدیریتی این تحقیقی برافزایش انگیزه وارتقای تعهدسازمانی تاکیددارد.
۲۰۰۹
Warsi, Sundas
تعهد سازمانی و عوامل موثر بر آن
تعهدسازمانی تابعی است از هماهنگی ویکپارچه سازی، آموزش وانگیزه.
۲۰۰۸
Caruana, Albert& Farzad, Atousa& Nahavandi, Nasim
تاثیر بازاریابی داخلی برتعهدسازمانی
تجربه مشتری ، ارزشهای سازمانی
۲۰۰۷
Berry & Seltman
ایجاد برند قدرتمند؛
مطالعه موردی:کلینیک
مایو
در مدل مورد بررسی، مفهوم برندسازی، چالش های اصلی شرکت ها و تاثیرات واکنش ها در برابر برندسازی و همچنین رقابت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
۲۰۰۶
Kevin Lane Keller and
Donald R. Lehmann
برند و برندسازی
ابعاد نام تجاری خدماتی در قالب شواهد نام تجاری وارتباطات نام تجاری بررسی شد.
۲۰۰۵
Grace & O’Cass
بررسی ابعاد برند از دیدگاه مصرف کنندگان
نشانه های درونی(شهرت ملی،پوشش رسانه ای ورتبه بندی)،نشانه های بیرونی(قیمت،تبلیغات وارجاعات پیشگامان)
ابعادچندگانه تصویربرندیعنی احساس مشتریان،اعتقاد به اصل اخلاقی سودمندگرایی،نمادهاونیازهای اقتصادی درکشورهای مختلف متفاوت است.
اکثر شرکتهای فعال دربورس بلژیک ساختارمالکیت متمرکزدارندکه دلیل عمده آن قدرت کنترل بالای سهامدارن میباشد.
برای توسعه جایگاه مؤثر باید فراتر از تعیین چارچوب، نقاط تعادل و نقاط اختلاف عمل کرد یعنی باید این عناصر با یکدیگر سازگاری درونی در هر نقطه از زمان و در طول زمان داشته باشند.
مالکیت متمرکزبرعملکردسازمان تاثیر معناداری داردومدیران موظف برعملکرد شرکت تاثیرمثبتی دارند.
ابعاد موضع تثبیت شده، ثبات و پایداری و ارزشها مورد تأکید قرارگرفت.
پرداختی ها،ترفیع،توانمندسازی،ارتباطات شغلی،محصولات شغلی عناصرآمیخته بازاریابی داخلی محسوب میشوند.
ارزش سهم نام تجاری، ارتباطات بیرونی، تجربه مشتری از سازمان، مفهوم نام تجاری، آگاهی از نام تجاری، نام تجاری نمایش داده
درجه بندی برندو پرتفولیوی برند برای کمک به طراحی واجرای استراتژهای برندسازی انتخاب شدوترکیب این دو با شرایط مشتری،شرکت وشرایط رقابتی به مدیارن درطراحی استراتژهای برندسازی کمکی میکند.
درجه بندی برندو پرتفولیوی برند برای کمک به طراحی واجرای استراتژهای برندسازی انتخاب شدوترکیب این دو با شرایط مشتری،شرکت وشرایط رقابتی به مدیارن درطراحی استراتژهای برندسازی کمکی میکند.
۱۹۹۹
Keller
طراحی و اجرای استراتژیهای برندسازی
انتخاب، آموزش و انگیزش کارکنان نقش بسیار مهمی در جلب رضایت مشتری دارند.
۱۹۹۴
Berry, L
کارکنان به عنوان مشتریان
۲-۲: جدول خلاصه مطالعات داخلی
نتایج مهم تحقیق
سال تحقیق
محقق
عنوان تحقیق
عواملی همچون تبلیغات وسیع، دامنه گسترده کالایی، قدمت و تعمیم آوازه یک محصول به محصولات دیگر از مهمترین عوامل سازنده شخصیت مطلوب از نام و نشان ها در بازار ایران شناخته شده اند.
۱۳۸۹
محمود محمدیان،
سینا فرهمند و
محمد حسن یوسفی دستجردی
ارزیابی نام و نشان توشیبا در مقایسه با چهار نام و نشان هم رسته جهانی (شارپ ، سامسونگ ، سونی و کانن)در بازار ایران
مشخص گردید که در ایران ارزش عاطفی و کیفیت درک شده در مورد برندهای جهانی نسبت به دو کشوردیگر پایین تر است، اما وفاداری برند و قصد خرید، درمقایسه با دو کشور دیگر در خصوص برندهای جهانی، بالاتر است.
۱۳۸۹
جبیب الله دعایی،
ژاله فرزانه حسن زاده
مقایسه تطبیقی نگرش مشتریان به برندهای جهانی پوشاک(مورد مطالعه مقایسه برندهای محلی ایران، کره و ژاپن
جهت گیری تهاجمی،جهت گیری تحلیلی جهت گیری دفاعی تاثیر مثبت وقوی برمدیریت برند دارندکه میزان تاثیر جهت گیری تهاجمی بیشتر است.
۱۳۸۹
ناصر صنوبر، مهدی خاتمی
بررسی ارتباط جهت گیری استراتژیک ومدیریت برند در سازمان
متغیرهای تکراری بودن،رضایت ازسرپرست،استقلال کاری رابطه معنی داری باتعهد سازمانی داشته و میزان تعهد سازمانی مردان بیشتر از زنان میباشد.
۱۳۸۹
سید مهدی حسینی، علی مهدی زاده اشرفی
شناسائی عوامل مؤثر برتعهد سازمانی
متغیرهای تکراری بودن،رضایت ازسرپرست،استقلال کاری رابطه معنی داری باتعهد سازمانی داشته و میزان تعهد سازمانی مردان بیشتر از زنان میباشد.
سه بعد وفاداری ، کیفیت و آگاهی و تمایل به قبول گسترش دامنه نام و نشان تجاری رابطه معنی داری وجود دارد.
بین سه بعد وفاداری ، کیفیت و آگاهی و تمایل به قبول گسترش دامنه ی نام و نشان تجاری رابطه ی معناداری وجود دارد.
میزان پایداری نشان تجاری ، جایگاه بازار نشان تجاری ، تفکیک پذیری نشان تجاری به ترتیب مؤلفه های پایه،اصلی و عمومی مدل راتشکیل میدهند که برای محاسبه ارزش نشان تجاری با یکدیگر ادغام میگردند.