-
- به روز رسانی پروفایل کتابشناختی در هر زمان
-
- ساخت یک لیست “انتشارات من” از طریق بارگذاری انتشارات
-
- مدیریت لیست انتشارات با نرم افزار اندنوت
-
- کنترل عمومی یا خصوصی بودن پروفایل مانند اکثر شبکه های اجتماعی
- امکان جستجوی همکاران، مرور لیست انتشارات آن ها و مطالعه روشهای تحقیق دیگر کاربران در سراسر جهان
مایکروسافت آکادمیک ریسرچ[۸۳]
وبسایت جستجوی علمی مایکروسافت یک موتور جستجوی عمومی رایگان برای مقالات و ادبیات علمی است که توسط مایکروسافت با هدف کمک به محققان در امر پژوهش، دادهکاوی[۸۴]، ارتباط نهادها و تجسم داده ها ساختهشدهاست (مایکروسافت آکادمیک ریسرچ، ۲۰۱۴). پایگاهداده این سایت شامل اطلاعات کتابشناسی برای مقالات چاپشده در ژورنالها، کنفرانسها و ارجاعات آنهاست. در فوریه ۲۰۱۴ بیش از ۳۹ میلیون انتشارات و ۱۹ میلیون نویسنده در این سایت به ثبت رسیدهاست[۸۵].
در چند سال گذشته این سایت در حال رقابت با گوگلاسکولار بود تا به برترین موتور جستجوی علمی رایگان تبدیل شود. تعداد کاربران و مقالات ثبت شده در آن تایید کننده این مطلب بود. حتی بعضی امکانات آن در مقایسه با سایت گوگلاسکولار برتریهایی داشت. اما این اتفاق هرگز نیفتاد (ون نوردن، ۲۰۱۴). با توجه به بررسیهای سایت آرکسیو[۸۶]، این سایت از سال ۲۰۱۳ به روز نشده و تعداد مقالات فهرستشده در آن از سال ۲۰۱۱ به میزان چشمگیری کاهش پیداکردهاست. دیگر محققین نیز متوجه این مسأله شدهاند، این موضوع را میتوان از شکایات نوشته شده در بخش پیامهای سایت متوجه شد که تنها پاسخ دادهشده به آن ها این بوده است که “در حالحاضر سازمان در حال کار برای ایجاد محتوای جدید است” (ون نوردن، ۲۰۱۴). زودتر گزارشداده نشدن این کاهش به نویسندگان نشان میدهد که این سرویس مورد بیتوجهی افراد علمی و دانشگاهی و کتابشناسان بوده است (سایت آرکسیو،۲۰۱۴).
با درنظرگرفتن مشکلات ذکرشده به نظر میرسد این سایت در جستجوی مقالات علمی ضعیف عمل کرده و ازسوی محققین و دانشجویانی که از سایت گوگل اسکولار برای بهروز نگهداشتن پروفایل خود و بررسی ارجاعات استفاده میکنند، مورد بیتوجهی واقع شده است (اردونا-مالیا، ۲۰۱۴).
جمع بندی
وبسایتهای ذکرشده هرکدام مزایای منحصربهفردی برای محققین ایجاد میکنند. اگرچه انتقادات زیادی در باره این سایتها وجود دارد اما باید به خاطرداشت نسل جدیدی از فارغالتحصیلان در حال ورود به مجامع علمی و دانشگاهی هستند که فعالیتهای برخط و مهارتهای زیادی در هدایت و اتصال به شبکه هایاجتماعی رایج دنیا داشته و ارتباط برقرارکردن در دنیای مجازی برایشان امری عادی است. بنابرین چرا این نسل جدید محققان از این مهارت خود در امر تحقیق و پژوهش، به ویژه در دنیای رقابتی علمی امروز استفاده نکنند؟ به همین علت نمیتوان نقش این سایت ها را نادیده گرفت (کولار،۲۰۱۲).
-
- Weblog ↑
-
- Wiki ↑
-
- Web.2 ↑
-
- Platform ↑
-
- Podcast ↑
-
- Microblog ↑
-
- Web 2.0 ↑
-
- McLohan ↑
-
- Web 1.0 ↑
-
- Email ↑
-
- Forums ↑
-
- Online ↑
-
- Platform ↑
-
- OECD ↑
-
- Social Media ↑
-
- Comment ↑
-
- Social Network ↑
-
- Weblog ↑
-
- Wiki ↑
-
- PodCast ↑
-
- Content Community ↑
-
- MicroWeblog ↑
-
- Virtual World ↑
-
- Profile ↑
-
- Second Life ↑
-
- Copyright ↑
-
- Barnes ↑
-
- Sixdegrees.com ↑
-
- LiveJournal ↑
-
- Ryze ↑
-
- Friendster ↑
-
- Orkut ↑
-
- Linkedin ↑
-
- MySpace ↑
-
- Facebook ↑
-
- Web Based ↑
-
- Lenhart & Madden ↑
-
- Minocha & Petre ↑
-
- Metcalfe ↑
-
- StaticsBrain.com ↑
-
- Jacobsen & Forste ↑
-
- Perkins ↑
-
- Sophos ↑
-
- Aral ↑
-
- Anti-Social Networking ↑
-
- ENISA ↑
-
- Spam ↑
-
- Social Engineering ↑
-
- Malware ↑
-
- Host ↑
-
- Aristotle ↑
-
- Bullinger ↑
-
- R&D ↑
-
- Azureim.com ↑
-
- Academia.edu ↑
-
- Richard Price ↑
-
- Alexa.com ↑
-
- Researchgate.com ↑
-
- Open Access ↑
-
- Scholar.google.com ↑
-
- Madhusudhan ↑
-
- Endnote ↑
-
- Bibtex ↑
-
- Kristina Jaramillo ↑
-
- Mendeley.com ↑
-
- PDF ↑
-
- Zotero.com ↑
-
- bibliography ↑
-
- Microsoft word ↑
-
- Open Office ↑
-
- Neo Office ↑
-
- CiteUlike.com ↑
-
- Social Bookmarking ↑
-
- Bookmark ↑
-
- Wikipedia ↑
-
- Researcherid.com ↑
-
- ID ↑
-
- Web Of Science ↑
-
- Web of knowledge ↑
-
- H-index ↑
-
- Data mining ↑
-
- datamarket.azure.com/dataset/mrc/microsoftacademic ↑